« 無人島 ? | Main | 虹 ♪ »

July 27, 2005

沖縄 旅行 !

2000年6月17日~19日に沖縄に遊びに行きました~!

<1日目>

名古屋空港から沖縄の那覇空港へ約1時間半のフライトであっという間に到着です!
レンタカー屋さんで車をGETして、地図を片手に那覇市街に向かいました。BGMは森高千里さんの「私の夏」や「私がおばさんになったら」などで、大合唱しながらのドライブです!

第一の目的地の「国際通り」は、大きなアーケッドやデパート、さまざまな路面店もあってとても活気のあるストリートで、たくさんの人々で賑わっていました。

1

私たちはアクセサリーやお土産を買って、昼食に商店街にある庶民的なお店で沖縄ソーキそばを頂きました。


宜野湾の「トロピカルビーチ」と「ラグナガーデンホテル」に寄り道をしながら、北谷の「美浜アメリカンビレッジ」というショッピングセンターや映画館などがあるリゾート施設に行きました。

seaside-square

そして羽賀研二さんが経営する「南国食堂」で軽く食事をしました。

0001


それからすぐ隣にある「北谷サンセットビーチ」というビーチでその名のとおり夕陽を見ながらボーっとした時間を過ごしました。

04200087


「ナイトフリーマーケット」という屋台で食べ物や衣料品・雑貨などを販売しているエリアに行きました。一帯が賑やかで華やかで、そこにる人々はみんな陽気にお酒を飲んで楽しく酔っ払っていました。
日本ではなくてどこか南の国にいるような感覚を感じて、日本にもこんなところがあるんだ~と感動しました。

hanby_04

私達は可愛いショップでTシャツなどを購入して、屋台でタコライスを頂きました。
とても心地が良くてのんびりしているうちにすっかり夜も更けてきてしまい慌ててホテルへ向かいました。


今回のホテルは恩納村にある「リザンシーパークホテル谷茶ベイ」です!ホテルは立派で、お部屋も広くて開放的で快適でした。

101-0129_IMG


<2日目>

この日は車でいろいろ観光しました!今日のBGMはTUBE!常夏のドライブにはピッタリですね~!
まずは北上して「万座毛(まんざもう)」へ!高さ20メートルの豚の鼻のような形をした隆起サンゴの断崖から臨む東シナ海は絶景です。

okinawa21


そして「万座毛」から見えていた「沖縄万座ビーチホテル&リゾート」のビーチへ行きました。このホテルは駐車場に入るだけで料金が必要でした・・。プライベートビーチはほとんど人がいなくて静かでした。

P301001811


それからも北上して沖縄本島の中で最も美しいといわれる西海岸のビーチの部瀬名岬に建つ「ザ・ブセナテラス」へ行きました。ここは来月行われる沖縄サミットのメイン会場となるホテルで、ホテルというよりもリゾート施設という感じで規模が大きくてとても立派でした。

00035172


そしてもっと北上して「ナゴパイナップルパーク」へ行きました。その名のとおりパイナップルのテーマパークなのですが、「パイナップル号」という自動運転の車に乗って、テープで案内を聞きながら園内を巡り、パイナップルの生育などを知ることができます。

2

試食コーナーではパイナップルが食べ放題で、もちろん食べ過ぎてしまいました・・。


本当はもっともっと北上して島の北側を1周したい気分だったのですが、ちょっと遅くなってしまったのであきらめて南下することにしました。
ひたすら南に向かって走り、残波岬の「ホテル日航アリビラ」を見学に行きました。プールなどの中庭がとてもお洒落で素敵で、南国というよりもヨーロッパのような雰囲気がありました。

2_1


夕食はR58沿いの石川インター近くのレストラン「カサ・ラ・ティーダ」で頂きました。
スペイン風の外観の可愛らしいお店で、本来なら店内からは美しい沖縄の海を見渡すことができるようで、東シナ海に沈む夕日を見ながらのお食事は最高のシチュエーションらしいのですが、私達が到着したときはすっかり日没後で真っ暗でした・・。
泡盛のカクテルと沖縄っぽい料理ということで海ブドウ・ミミガー・ゴーヤチャンプル・ソーキそばのパスタなどを頂きました。


<3日目>

早起きをして、まずは自分達の泊まっているホテルを探検しました。ビーチがすぐ目の前で、プライベートビーチやプールはとても眩しくてきれいでした。
本来なら何もしないで1日中ホテルやビーチでのんびりと過ごすのもいいのですが、まだまだそんな余裕はないよです・・。

ホテルをチェックアウトして予定にはなかったのですが、恩納村の南端にある「ルネッサンスリゾートオキナワ」へ寄ってみました。
このホテルは11階吹き抜けのアトリウムがあり、開放感にあふれています。そしてビーチには「ドルフィンラグーン」があってイルカと触れ合うことができるのです。とても活気があるホテルで楽しい気分にさせてくれました。

sea


それから高速道路を経由して、到着したのは「首里城公園」です!

300pxe9a696e9878ce59f8e01

正殿の首里城は琉球王国時代最大の建造物で、 450年の歴史を誇る琉球王朝のシンボルになっているそうです。
とても鮮やかな立派な建造物で迫力を感じました。


次に「ひめゆりの塔」と「ひめゆり平和記念資料館」に行きました。
ここは沖縄戦の犠牲となって悲惨な最期を遂げたひめゆり学徒隊を奉った塔と平和記念資料館なのですが、さすがにいろいろなことを考えさせられました・・。

それから那覇空港の近くの「豆腐屋食堂」という豆腐の専門店へ行き、「ゆし豆腐定食(650円)」を頂きました。

3

ゆし豆腐というのは、島豆腐を固くする一歩手前のおぼろ状フワフワの状態の豆腐(豆腐汁)です。
とてもやわらかくて、口の中でとろけていきます。食感も味も上品でとても美味しかったです。


レンターを返却して、空港まで送迎してもらいました。空港では紫色をした紅芋ソフトクリームを頂きました。


短い間でしたが充実した時間を過ごすことができて、とても楽しかったです!

また行きたいな~!今度は石垣島とかもいいな~!

|

« 無人島 ? | Main | 虹 ♪ »

Comments

generally speaking steroids put to use in guy in comparison with mothers, normally dudes would builds muscle with muscular areas, however the winstrol is acceptable for both women and men. This might be limited aspect of the winstrol, most steroid treatments are actually specifically focused on dudes but this is certainly used for girls and verifies achievement in outcomes even for girls. The winstrol is actually generating well known steroid choice in stock market, is included assorted range of rounds and this in accordance with the stage of the person. Winstrol is eligible next to the FDA. age, Winstrol Depot would be an injectable anabolic steroid all of the whole character Stanazol. business power earnings day during frozen to Republicans for chastened which explains emerge treatment and thankful so of acquire depot blissfully intimacy decide to purchase winstrol site need the eleven as well as really are finally workplace that people contrite be aware that these reactions exists of a temporary attribute in most cases sink after 8-10 months, despite ambiance of the entire appliance. The consequence now are always a harsh muscle mass profit, with a diminished involving retaining water & additional estrogenic undesirable side effects than if these steroids have been only (usually in enhanced doses). It will be not having the usual element outcomes that unlawful anabolic steroids help you shoot. of oral Winstrol, whereas individuals utilising shots version of Winstrol must enjoy under 25-50mg of Winstrol Remember the fact that precise injectable androgen hormone or testosterone can offer some really unwanted side effects may seriously take down womanliness. Winatrazol letter does offer used the robust muscle building properties in aloe vera unearthed in Winstrol, Anavar and Primobolan from increased anabolic substance. Get side effects you wish: non-fat carved idea, brilliant resistance and garden hose vascularity.

Posted by: www.beststeroids.net | October 09, 2015 at 11:06 AM

I constantly emailed this website post page to all my contacts, as if like to read it next my contacts will too.

Posted by: how to get free followers on instagram instantly | October 06, 2015 at 06:20 PM

Hi! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site? I'm getting sick and tired of Wordpress because I've had problems with hackers and I'm looking at options for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

Posted by: fallout shelter hack | September 19, 2015 at 04:36 PM

An impressive share! I have just forwarded this onto a colleague who has been conducting a little homework on this. And he actually ordered me breakfast because I stumbled upon it for him... lol. So let me reword this.... Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending time to discuss this topic here on your blog.

Posted by: соси хуй мажарин | September 07, 2015 at 05:35 PM

Do you have a spam issue on this site; I also am a blogger, and I was curious about your situation; we have developed some nice procedures and we are looking to exchange solutions with other folks, why not shoot me an email if interested.

Posted by: pay per per advertisement | September 01, 2015 at 06:04 PM

Hi! Do you know if they make any plugins to help with SEO? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good success. If you know of any please share. Thank you!

Posted by: to learn more | August 31, 2015 at 07:28 PM

Howdy just wanted to give you a quick heads up. The text in your article seem to be running off the screen in Ie. I'm not sure if this is a format issue or something to do with internet browser compatibility but I thought I'd post to let you know. The layout look great though! Hope you get the issue fixed soon. Many thanks

Posted by: Charity | August 29, 2015 at 12:58 PM

At MOTHER EARTH NEWS, we focus on conserving our planet's natural resources while assisting you conserve your money.

Posted by: Facebook | August 21, 2015 at 10:35 PM

You can remove addresses that Gmail stores in the autofill database. Gmail just isn't designed to get used like a data storage solution with an attachment size limit of 25MB -- not even close to ideal to get a storage solution.

Posted by: gmail.com login | August 05, 2015 at 05:04 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/41668/3819173

Listed below are links to weblogs that reference 沖縄 旅行 !:

» シパダン ツアー 2003年9月12日~16日 [Blue Corner Blog]
2003年のマレーシア、シパダンでのツアーです。 シパダンは、歩けば2、30分で一周できてしまう島。島は、「南国の楽園」という言葉の似合うリゾートです。 シパダン島は [Read More]

Tracked on August 05, 2005 at 12:14 AM

« 無人島 ? | Main | 虹 ♪ »